Sosyal medyayı günde kaç saat kullanıyoruz? Bakan Uraloğlu açıkladı







Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, We are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan Dijital 2025 Türkiye Raporu’nda yer alan sosyal medya kullanım verilerini değerlendirdi. Türkiye’de internet kullanan kişi sayısının 77,3 milyon olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanıcılarının son bir yılda yüzde 1,7 artarak 58,5 milyona ulaştığını ifade etti.

Günde Ortalama 2 Saat 43 Dakika Sosyal Medyada Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, toplam sosyal medya kullanıcıları içerisinde kadınların oranının yüzde 46,6 olduğunu belirterek erkek kullanıcıların oranının ise yüzde 53,4 olduğunu belirtti. Uraloğlu, internet kullanıcılarının günlük ortalama 7 saat 13 dakikayı internette geçirdiğini de söyleyerek “Her gün ortalama 2 saat 43 dakikayı sosyal medyada geçiriyor, aylık ortalama 7,6 sosyal medya platformu kullanıyoruz.” dedi.

En Çok Arkadaş ve Aileler Takip Ediliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların sosyal medya hesaplarından en çok arkadaşlar, aileler ve tanıdıklarını takip ettiğini belirterek bunu satın alınan markaların hesapları ile kullanıcıların satın almak istediği markaların hesaplarının takip ettiğini ifade etti. Uraloğlu, “Sosyal medya kullanıcıları en çok haber hikayelerini okumak, arkadaşlar ve aile iletişim kurmak ve boş zaman doldurmak için platformları kullanıyor.” açıklamasında bulundu.

Instagram’ı Kullanan Kişi Sayısı 58,4 Milyona Ulaştı

Uraloğlu, Türkiye’de en çok kullanıcısı olan platformun 58,4 milyon kişi ile Instagram olduğunu belirterek, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

“Instagram’ın ardından 57,5 milyon kişi ile YouTube, 40,2 milyon kişi ile TikTok geliyor. Facebook’un kullanıcı sayısı 34,8 milyon kişiyken X platformunu 19,7 milyon kişi kullanıyor. 2024 yılına göre ise Instagram’ın kullanıcı sayısı yüzde 8,5 artarken, TikTok’un yüzde 2,9, Facebook’un yüzde 1,3, X’in yüzde 1 arttı. YouTube’un kullanıcı sayısında ise yüzdesel bir değişiklik olmadı.”

32 Saat 36 Dakika İle En Çok Instagram’da Zaman Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların platformlar özelinde aylık ortalama geçirdiği süreler hakkında da açıklamada bulundu. Uraloğlu, “İnternet kullanıcıları ayda ortalama 32 saat 36 dakika ile en çok Instagram’da zaman geçiriyor. Bu süre TikTok’ta 26 saat 26 dakikayken, YouTube’da geçirilen aylık ortalama süre 23 saat 31 dakika. Facebook’ta geçirilen süre ise 9 saat 45 dakika, X’te ise 5 saat 4 dakika.” dedi.


Related Posts

Güney Afrika PMI Endeksi kritik eşiğe yaklaştı

Güney Afrika özel sektöründe büyüme, Haziran 2025’te yavaşladı. S&P Global tarafından açıklanan Güney Afrika Bileşik PMI Endeksi, Mayıs ayındaki 50,8 seviyesinden 50,1’e gerileyerek büyümenin neredeyse durağan bir seyir izlediğini ortaya koydu …

Gayrimenkul sektörünün önemli isimlerindendi: Fİ Yapı’nın iflası resmen açıklandı

Gayrimenkul sektörünün önemli şirketleri arasına giren Fİ Yapı’nın iflası resmen açıklandı. Bakırköy 1. Asliye Ticaret Mahkemesi’nin kararına şirketin itiraz edeceği belirtildi.

Rekabet Kurumu’ndan iki firmaya rekor ceza!

Rekabet Kurumu, Türkiye’de yapı kimyasalları pazarında faaliyet gösteren bazı şirket ve birliklere yönelik yürüttüğü soruşturmayı tamamladı. 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesinin ihlal edilip edilmediğinin araştırıldığı …

Akaryakıt fiyatlarında son durum: Benzin, motorin ve LPG’ye zam, indirim var mı?

Akaryakıt fiyatlarında son durum: Benzin, motorin ve LPG’ye zam, indirim var mı?

Başekonomist ‘Beni şaşırtmaz’ dedi, gram altının kaç lira olacağını açıkladı

Altın fiyatları küresel gerilimlerin gölgesinde dalgalı seyrederken, altının rotası yatırımcılar ve alım-satım yapacakların radarında. Bir yandan küresel belirsizliklere dikkat kesilen piyasalar bir yandan da fırtınlı ortamda güvenli liman konumunu …

Düşük faiz Euro Bölgesi’nde şirketlere verilen kredileri artırdı

Faiz indirimleri, bankaların Euro Bölgesi’ndeki şirketlere verdiği kredilerin artmasını sağladı.